نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2724
-
الف
+

پرکارترین بازیگران زن جشنواره فلم فجر ایران

در این گزارش بازیگران زن ایرانی را که بیشترین فلم را در جشنواره فجر دارند، معرفی کرده ایم.

مهناز افشار، پانته‌آ پناهی‌ها و ستاره پسیانی با 3 فلم، عنوان پرکارترین بازیگران زن جشنواره سی و هفتم فلم فجر ایران را به خودشان اختصاص داده‌اند.

به گزارش آی فیلم2، سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران در حالی برگزار می‌شود که در 2 بخش «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» در مجموع 32 فلم به نمایش در خواهد آمد.

در این گزارش پرکار ترین بازیگران زن ایرانی که در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران حضور دارند را معرفی کرده ایم.

در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران «مهناز افشار» با فلم‌های «آشفتگی»، «قسم» و «ناگهان درخت» به همراه «پانته‌آپناهی‌ها» که با فلم‌های «جمشیدیه»، «درخونگاه» و «ناگهان درخت» پرکارترین بازیگران زن ایرانی این جشنواره هستند.

افشار طی این سال‌ها در دوره‌های مختلف نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و یا نقش مکمل زن بوده است اما تاکنون تنها برای فلم سعادت آباد در سال 1389 هجری خورشیدی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است.

پانته‌آ پناهی‌ها هم در سال 1392 هجری خورشیدی دیپلوم افتخار بهترین بازیگر برای بازی در فلم فلم «خانوم» در بخش نگاه نو،‌ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و سومین جشنواره فلم فجر برای فلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» در سال 93، تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن هفدهمین جشن خانه برای فلم «گس» در سال 94، نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فلم « من دیه گو مارادونا هستم» در سال 94، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره بین المللیفجر برای فلم «نفس» در سال 95 و تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن نوزدهمین جشن خانه سینما برای فلم لاک قرمز در سال 96 توانست جایگاه مناسبی برای خودش در میان دیگر بازیگران زن سینمای ایران داشته باشد.

همچنان «ستاره پسیانی» در جمع پرکارترین‌های زن سینمای ایران که سه فلم «سرخپوست»، «جمشیدیه» و «غلامرضا تختی» را به نام خودش ثبت کرده است.

او در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تیاتر فجربرنده تندیس بهترین بازیگر زن انتخاب شد.

«پریناز ایزدیاز» امسال از جمله بازیگران زن ایرانی است که با 2 فلم «سرخ پوست» و «متری شیش و نیم» به جشنواره می‌آید.

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن سی و پنجمین دوره جشنواره فلم فجر فلم برای فلم «تابستان داغ» و بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فلم فجر «ابدو یک روز» از جمله افتخارات این بانوی بازیگر است.

«هدیه تهرانی» که زمانی سوپراستار سینمای ایران بود امسال تنها با 2 فلم «مسخره باز» و «روز‌های نارنجی» در جشنواره فلم فجر حضور دارد.

او پیش از این سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در هفدهمین دوره از جشنواره فلم فجر برای بازی در فلم «قرمز» به کارگردانی «فریدون جیرانی» و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در بیست و چهارمین دوره از جشنواره فلم فجر برای بازی در فلم «چهارشنبه سوری» را کسب کرده بود.

«لیندا کیانی» دیگر بازیگر ایرانی هم با فلم های «دیدن این فیلم جرم نیست» و «پالتوشتری» در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران اشتراک می کند.

«فاطمه معتمدآریا » هم با 2 فلم «بنفشه آفریقایی» و «جان‌دار» به جشنواره سی و هفتم فلم فجر آمده است. او در سال 1395 هجری خورشیدی فلم «آباجان» را در جشنواره فجر داشت .

«ژاله صامتی» هم دو فلم «درخونگاه» و «حمال طلا» به جشنواره فلم فجر امسال می آید.

«شبنم مقدمی» هم که این روزها فلم سینمایی «کلمبوس» با نقش آفرینی او در سینماهای ایران اکران می شود با 2 فلم «شبی که ماه کامل شد» و «زهر مار» به جشنواره فلم فجر آمده است.

«بهنوش طباطبایی» هم در دو فلم «ماجرای نیمروز2: رد خون» و «غلامرضا تختی» بازی می‌کند.

«شقایق فراهانی» هم دو کار متفاوت در جشنواره سی و هفتم فلم فجر دارد؛ یکی فلم کمیدی سیدجواد رضویان تحت نام «زهرمار» است و دیگری «سال دوم دانشکده من»؛ بانو فراهانی تاکنون موفقیتی در جشنواره فلم فجر نداشته است.

تسنیم نوشت: «پریوش نظریه» بعد از «بادیگارد» حاتمی‌کیا، «لانتوری» درمیشیان و «جشن دلتنگی» پوریا آذربایجانی، دوباره با 2 کار «پالتو شتری» در بخش نگاه نو و «غلامرضا تختی» بهرام بهرامیان به جشنواره سی و هفتم فلم فجر آمده است.

از جمله بازیگران زن سینمای ایران که با یک فلم به جشنواره آمده‌اند هم می‌توان به لیلا زارع(معکوس- پولاد کیمیایی)، مریلا زارعی(ایده اصلی-آزیتا موگویی)، سارا بهرامی(جمشیدیه- یلدا جبلی)، ویشکا آسایش(سال دوم دانشکده من- رسول صدرعاملی)، ساره بیات(سمفونی نهم- محمدرضا هنرمند)، الناز شاکردوست(شبی که ماه کامل شد- نرگس آبیار)، نگار جواهریان(طلا-پرویز شهبازی)، طناز طباطبایی(طناز طباطبایی- پرویز شهبازی)، لیلا حاتمی(مردی بدون سایه- علیرضا رئیسیان)، باران کوثری(جان‌دار-حسین امیری دوماری) و رعنا آزادی‌ور(سونامی- میلاد صدرعاملی) اشاره کرد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر